„Достојевски“ Чарлс Буковски

уза зид, стрељачки строј на готовс
а онда је помилован.

а шта да су стрељали Достојевског
пре него што је написао све то?
претпостављам да не би ни било важно,
не директно.

постоје милијарде људи који
га никад нису читали
и никад неће.
али кад сам био млад,
знам да ме извукао из фабрика
поред курви
дизао ме високо кроз ноћ
и смештао ме
на боље место.

чак и кад сам пијанчио за шанком
са осталим пропалицама
било ми је драго
што је Достојевски помилован,
јер је то и мени дало
неку врсту помиловања,
дозволило ми да гледам право у та
ужегла лица
у мом свету.

док смрт упире свој прст
чврсто сам се држао,
неокаљани пијанац
делећи прљави мрак
са мојом браћом.

Чарлс Буковски (Charles Bukowski) рођен је 16. августа 1920. године у Андернаху у Немачкој, а умро 9. марта 1994. године у Сан Педру (САД). Био је амерички песник, романописац и приповедач. Више о његовом животу и стваралаштву сазнајте ОВДЕ.

Постави коментар